fbpx

14 tips om te gaan of blijven mediteren met de vorm blenden met de power. Zowel die van jezelf als van spirit

Deze tips schijf ik terwijl het lijkt of de wereld in vuur en vlam is. 
En ik voel dat dit nu juist nodig is. 
Rust en focus. 
En terwijl ik de tips aan het schrijven was kwam ik op een waardevol idee. (Al zeg ik het zelf)

Ik deel eerst mijn tips en onthul je het idee aan het einde 

Als je wilt beginnen met zitten in de power zijn een paar stappen belangrijk die je met jezelf kunt afspreken. 

1) Laat andere hun mening hebben en trek je er niets van aan.

Dit lijkt een grapje maar ik meen het echt mensen vinden er iets van. En jij wilt dit, dus laat ze. En als je super gevoelig bent voor de menig van diegene om je heen. Ga lekker op het toilet zitten! Niemand die het ziet. 

2) Herinner jezelf op een leuke manier aan jouw vaste moment

Bv door je achtergrond op je telefoon in te stellen met een leuke quote of leuk plaatje ik heb alvast wat gemaakt voor je. HIER

3) Sta elke keer als je afdwaalt van je dagelijkse routine even stil waarom je dit ook alweer een goed idee leek.

Je wilde mediteren voor meer rust, overzicht of gewoon een moment voor jezelf. Vergeet dit vooral niet als je weer afdwaalt, want ik kan je vertellen mediteren doe je als je het echt nodig hebt terwijl je het zou moeten doen als je chaos hebt in je hoofd, je leven of waar dan ook mee. Dus juist nú.

4) Begin met kort mediteren

Echt kleine stapjes om grootse resultaten te zien. 5 minuten, 10 minuten desnoods echt kort met een wekkertje tot het moment je je intuïtie laat bepalen hoelang. Ik zeg bewust intuïtie. Hoe vaak ik niet net “bij” kom voordat er iemand belt, op de deur klopt of wat dan ook. Mijn intuïtie voet dit aan. Vandaar intuïtie, net zo lang met dat wekkertje of muziekje, tot je intuïtie je automatische piloot is. 

5) Kies een vast tijdstip in het begin, 

Bijvoorbeeld direct in de ochtend 10 minuten eerder opstaan. Of net voor het slapen gaan maar let dan op dat je niet gaat liggen anders ben je direct in slaap. 

6) Negeer kriebels en bewegingen dingen van je lijf.

Als je stilvalt zal je mind namelijk redenen zoeken om te denken of bewegen of kriebelen of wat dan ook. Het nut ineens willen inzien van dat mediteren en stil zitten, enzovoort. 
Probeer dit te negeren en elke keer zal dat beter lukken. Je zal in het begin ervaren als of er tarantula’s over je gezicht lopen bij wijze van spreken. Maar dat is je hoofd die zegt hé wat doe je ontspannen wil ik niet! 

7) Richt je op je ademhaling

Als je niet kunt ontspannen of afdwaalt tijdens het zitten let dan op je ademhaling zonder er iets aan te doen gewoon simpel volgen. In en uit, in en uit.

8) Kies een houding die bij je past

Ik zeg eigenlijk altijd ga gewoon lekker ergens zitten. Dat werkt het best maar als dat niet gaat in verband met gezondheid of andere redenen doe dan wat het beste voor jou is. Maar zitten blijft Far out het beste gewoon met armen losjes in je schoot geen handposities want dat houd je nooit lang vol. Gewoon zitten. Nou wel duidelijk denk ik?

9) Neem je tijd om even back on track te komen. 

Soms ben je echt even weg, en dan moet je ook even uit rekken etc. Je lichaam en mind kan denken dat hij geslapen heeft.
Dan heeft het echt even aandacht nodig, wakker schudden dus. 
Heb respect voor dit proces. 

10) Je hebt gedachtes je bent ze niet

Observeer je gedachten en gevoelens even een tijdje als je niet rustig kunt worden.
Kijk er een tijdje naar als observeerder zonder er iets mee te doen zonder te denke o maar dan moet ik of dan ga ik na alleen observeren. 
Ik denk vergadering. Punt
Ik voel spanning. Punt
Ik denk aan was in de wasmachine. Punt
Ik voel onrust. Punt

Thats it. Komen er gevoelens boven die je even niet aan kan. Weet dan dat je een toeschouwer bent. Alsof je naar een sport kijkt maar je het zelf niet beoefend. Of als naar een was kijken in de wasmachine van je af dus. 

11) Zit eens samen met iemand

Dat kan op afstand, dat kan zelfs heel goed op afstand. Een tijd afspreken en samen tegelijk zitten. Dat geeft een enorme boost. Je hoofd gaat daar iets van vinden waarschijnlijk. Maar negeer dat je energie kent geen afstand. Bel daarna even hoe het voelde etc. 

12) In de power zitten kan een mooi middel zijn om je creatieve mind te vergroten.

Je teksten te schrijven. Je vergadering voor bereiden. Je schilderij maken of podcast opnemen. Dat moeilijke belletje plegen. Kortom. Goed idee dus. 

13) Je maakt makkelijker contact met je intuïtie.

Door vaker te zitten begrijp je de fluistering van je ziel, je intuitie steeds beter. En begrijp je steeds beter wanneer je ego roept, je mind of je papagaai in je hoofd die overal iets van vindt.

14) Varieer eens met muziek, stilte, geleide meditaties. 

Zo weet je steeds beter wat je fijn vind. Dit is namelijk dagelijks verschillend. Net als je de ene dag voor een blouse, trui of T-shirt kiest. 

14 tips om je te overtuigen om te gaan zitten. Zitten voor jezelf, je eigen power, je eigen kracht en jouw ziel.
En je te verbinden met de spirituele wereld. 
Met deze kracht deze power. 

Zitten met de power dus. 
Nu komt het leuke idee waar ik je in het begin dus over vertelde. 
Een power experience. 
+POWER UP+
Een week zitten in de power om te ervaren maar ook om mee te doen als je van een reminder houdt. 

Je hoeft er maar 1 ding voor te doen. Je op te geven en 3 euro betalen.
Nou 2 dingen eigenlijk, sorry je moet ook een app downloaden op je telefoon of op je computer.
Deze app is volledig veilig sterker nog veiliger dan Facebook of whatsapp. En gratis
De app heet Telegram. Maar ik leg je alles uit in de eerste mail.
Van 2 tot 6 november maar je doet mee op je eigen tijd en ritme.