Ik weet zeker dit herken jij! 

Je gaat met stress op vakantie maar, als je terugkomt bent zo ongelooflijk tranquilo, ja super zen.
Dus je neemt je dan ook voor ik ga dit nu écht vast houden.
Ik weet het zeker!!!
Maar het duurt meestal een maand of twee als je geluk hebt! 
Alles is weer bij het oude en je vergeet wat je je voornam, of eigenlijk hoe het voelde en hoe het kwam. 
Want je wist het toch zo goed? Waar is het nu? En wat was het ook al weer. He was sat h=gevoel ook al weer?
Ja de grote hoe dan??
En maar zoeken, waar is dat nu, dat zen gevoel.
Die Ibiza vibe? 
Die tranquilo sfeer, dat Piano, Piano gevoel, dat, dat, dat oké je snap me vast!
Waarin alles klopte waarin je kon luisteren naar je innerlijke stem en waar die ook luid en duidelijk was? Maar hoe dan, waar is tie?
Nou balen zeg. 
Ach op naar de volgende vakantie maar weer, wachten of dat gevoel nog een keer komt, Als je los bent van alles.
Vakantie boeken, weekend weg, Retraite erbij. Stilte wandelingen, bakken met geld uit geven om weer even bij dat gevoel te komen.

STOP!! 

Ja, stop ermee.
Want het zit in jou, gewoon in jezelf. Jij bent master over je leven, over wat jij wilt wat je denkt wat je voelt. Of hoe je je wil voelen.
En ook welke keuze je maakt om je aandacht op te richten. En laat dat nu vaak net de verkeerde dingen zijn.
Als je geen afleiding hebt lukt het prima toch. Los van alles lukt het! Nou laten we eens wat stappen door nemen om dit te bereiken, gewoon nu in dit moment.

Begin is bij stap 1.
Zet je telefoon eens op stil.
En alle meldingen uit. Behalve bv je beltoon.
Beslis per uur 1 moment om er op te kijken.
Echt als er nood is bellen ze wel.
Já beslis het gewoon. Los van alles. Jij bepaald!

Stap 2 
Mediteer, ga in de stilte zitten.
Gewoon in je eigen gezelschap. Voel eens of je gespannen bent. Ga je lichaam af. Voteen tot je kruin. Zitten er spanningen? ontsapne ze bewust.
En doe dat dan even gewoon een paar minuten.
Gewoon nu, ja nu. 
Sluit je ogen en adem , gewoon ademen. Bewust!

Fijn he!

Stap 3 
Maak contact met alles om je heen, het grote geheel. 
De bomen de bloemen, de planten, het gras. 
Dit kan gewoon in gedachten je mag je knuffelen. als dat is wat e nodig hebt.  Gras lijkt me lastig trouwens. Dat wordt rollen. Dus rollen dan maar 🙂

Stap 4 
Maak een klein wandelingetje. En bij elke stap voel je hoe je loopt. 
Stap, stap, stap, stap, stap.

Zo stappen we naar naar stap 5 
Luisteren naar de gedachtes die positieve zijn. 
Die ja maar, die nu komt, die is dus niet positief.

Ja maar, niet naar luisteren nu. Ja maar, NEEEEEE

Stap 6 
Mediteer nog wat meer. 
Bijvoorbeeld op positieve affirmaties. 

Zoals bijvoorbeeld,

-Ik ben een gedeelte van het geheel
-Ik ben goed zoals ik ben. 
-Ik ben mooi, lief. 
-Bedenk maar iets leuks.

Zo nu ben je zennnnnnnnn of in ieder geval een beetje meer.

Rosita x

Dit blog is tot stand gebracht door iemand met een bijzondere kunst voor woorden! 
In de volksmond dyslexie genaamd! Best leesbaar zo, toch? Op opmerkingen over fouten en/of spelling wordt dan ook niet gereageerd. 

Stuur me een WhatsApp whatsapp

Pin It on Pinterest